Autosoučástky, které se nejčastěji kazí

Kéž by nám naše nové auto vydrželo navěky. To si přejeme skutečně všichni. Bohužel tomu tak ale není a sem tam musíme do servisu, aby nám vyměnili to či ono. Jaké součástky na autě je potřeba často vyměňovat? 

Tlumiče do auta by měly vydržet 70 tisíc kilometrů

Pokud si koupíte tlumiče BMW, nebo také tlumiče Audi či jiných značek, jejich výrobce deklaruje, že by měly vydržet 70 tisíc kilometrů správného fungování a bezchybného provozu. Tento údaj ale platí pro jízdu na kvalitních silnicích. Ty u nás bohužel v mnoha případech nemáme, a proto se s prvními potížemi setkáváme již mnohem dříve. Plave vaše auto na vozovce? Prodlužuje se brzdná dráha? Naklání se do zatáček? Možná i vaše auto potřebuje vyměnit tlumiče. 

Ovládání stahování oken

Tuto součástku možná budete někdy muset měnit i u vašeho automobilu. Stahování oken kličkou, tedy klasická „švihadla“ asi již nechce nikdo z nás. Pokud ale máte elektrické stahování oken, občas se můžete setkat s poruchou. Některé značky na tento neduh trpí více, jiné méně. 

Recirkulace výfukových plynů

Další součást auta, o které slyší nejeden motorista. EGR ventil, tedy recirkulace výfukových plynů, je potřeba ke snížení emisí vozidla. Závady s touto součástí vozu jsou typické pro některá starší vozidla, kde je EGR ventil přítomen. 

Těsnění hlavy válců

Majitelé servisů také často opravují těsnění u hlavy válců. Tato těsnění jsou samozřejmě od výroby velmi odolná a konstruovaná tak, aby k jejich výměně docházet nemuselo. Výměna těsnění hlavy válců totiž není zrovna levná záležitost. I tak se ale právě tato potíž vyskytuje u vozů mnoha značek. 

Ještě jedna součástka na autech se velmi často kazí, a tou je kondenzátor u klimatizace. Pokud se vám daří a vaše klimatizace funguje bez potíží po celou dobu životnosti vašeho vozidla, můžete hovořit o štěstí a důvodu ke spokojenosti. V případě potíží je nutno ihned přistoupit k opravě.