Škoda Octavia opět nejprodávanějším autem v České republice

zdroj: shutterstock.com

zdroj: shutterstock.com

Fakt, že nejprodávanější značkou automobilů na našem trhu je právě Škoda asi nikoho nepřekvapí. Dominovaly zejména 2 modely Škoda Octavia a Škoda Fabia. Podle statistik a průzkumů ovšem titul nejprodávanějšího automobilu v České republice opět získala Škoda Octavia, které se prodalo 18 189 ks. Druhá v pořadí Škoda Fabia měla téměř o polovinu menší prodej – 9890 ks. Dominance Octavií je podle těchto čísel viditelná na první pohled.

Jaký vliv měly na prodejnost typy paliv?

Různé typy paliv mají na prodejnost automobilů také vliv. Loňský trh ovládla benzinové typy motorů, kterých se prodalo 55,47 %. Dieselové spalování volilo 42,33% nových zájemců. Zbývající procenta si rozdělily automobily na LPG pohon (647 ks), hybridní automobily (438 ks) a nově také automobily s pohonem CNG mají 379 nových vozů.

Kombíky a v bílé barvě

Stále větší poptávka na dnešním trhu je zejména po spolehlivosti a dostatku úložného prostoru. Stále více se tedy prosazují vozy ve verzích kombi. Od malých automobilů lidé přecházejí ke kombíkům, protože potřeba dostatku úložného prostoru je dnes stále větší. To se týká automobilů pro firmy i pro rodiny s dětmi. Právě firmy měly na loňskou prodejnost automobilů největší vliv. Nejoblíbenější barvou nových automobilů v loňském roce byla opět bílá. Tuto barvu auta volilo celých 26,76 % kupujících. Na dalších místech se pak umístila šedá barva (14,0 %), modrá (12,83 %), červená (12,04) a černá (11,90 %).

Jak by tedy podle statistik vypadal nejoblíbenější model loňského roku?

Statistiky v tomto ohledu mluví jasně. Pokud bychom podle nich měli vytvořit automobil, který by splňoval prvenství, která byly v loňském roce ohledně prodejnosti zjištěna, měl by loňský ideální automobil tuto podobu. Jednalo by se o Škodu Octavia s benzínovým motorem. Zároveň by samozřejmě byl automobil v bílé barvě a ve verzi kombi. Takový automobil byl podle loňských statistik nejprodávanějším.

Ale proč právě Škoda Octavia?

Nové vozy Škoda se na prvních místech prodejnosti drží již několik sezon. Prvenství za nejprodávanější model vozů získala Škoda Octavia již také několikrát. A stále to vypadá, že Octavie první příčky průzkumů rozhodně nehodlají opouštět. A důvody? Důvodů je opravdu velké množství a začínají již u samotného vzhledu automobilu. Karoserie modelů Škoda Octavia má opravdu poutavý vzhled. Vypadá dynamicky a přesto působí přátelským dojmem. Oblíbená je pro všechny věkové skupiny. Dostatek prostoru uvnitř zajistí pocit pohodlí při jízdě. Za dlouhou dobu působení na našem trhu si také Octavie udělaly značné jméno. Vozy ve všech kategoriích a verzích jsou zárukou spolehlivosti a pohodlné jízdy.

Svůj podíl na prodejnosti má také zcela nová verze

Škoda v roce 2013 také rozšířila svou rodinu o zbrusu nový přírůstek. Jedná se o Škodu Octavia třetí generace, která byla představena na konci roku 2012. Tato verze klade větší důraz na pohodlí i na design. Více místa uvnitř zajišťují vetší rozměry automobilu i rozpor kol.

Škoda Superb 2. generace, zdroj: wikipedia.org

Škoda Superb 2. generace, zdroj: wikipedia.org

Druhým modelem, který dostal facelift v roce 2013 je Škoda Superb. Vůz má přepracovanou příď, záď i logo. Novinkou je například elektricky ovládané sedadlo spolujezdce i ze zadních míst, nebo vylepšená elektrická ovladatelnost pátých dveří.

Tabulka prodejnosti modelů od 1.1. – 31.12.2013

Značka a model Prodejnost za rok 2013 (ks)
Škoda Octavia 18 189
Škoda Fabia 9 890
Škoda Rapid 8 355
Hyundai i30 5 045
Volkswagen Golf 4 917
Škoda Superb 3 975
Hyundai ix20 3 780
Hyundai i20 3 609
Škoda Roomster 3 156
Škoda Citigo 3 055

Fotogalerie

Související články

Příspěvek byl publikován v rubrice Auto se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky. Publikováno | Autor: Magda Hándlová

Komentáře nejsou povoleny.