Kdy vyměnit klínový řemen?

Zdroj: shutterstock.com

Klínový řemen je v autě jednou z nejdůležitějších součástek motoru. Měla by se mu tedy věnovat patřičná pozornost. V dnešním článku se podíváme na zásady, čím se řídit pokud kupujete ojetinu nebo nemáte jistotu, kdy bylo auto naposledy servisováno.

Funkce klínového řemene

Jeho funkcí je přenos pohonu z klikové hřídele na hřídel, co pohání pomocné agregáty. Vyrábí se z velice odolné gumy s jádrem z pevné tkaniny (u některých vozidel i ve formě kovového řetězu), je však jasné, že po čase se takový materiál opotřebuje. Pokud ho včas nevyměníte, může prasknout během jízdy a zničit motor. Proto pravidelnou výměnu doporučují všichni odborníci.

Klínové řemeny jsou důležitou a často opomíjenou součástí vozidel.

Se stavem klínového řemenu může nastat problém především u ojetého auta, u něhož není známa servisní historie, nebo je jakkoliv nepravdivě upravována. Pokud si ovšem myslíte, že jen otevřete kapotu a vizuální kontrolou řemen zhodnotíte, mýlíte se. Jeho opotřebovanost souvisí s ujetými kilometry. Interval výměny je u každého automobilu odlišný. A to je důvod, proč by prvotní investice vložená do koupeného ojetého auta měla být určena právě na výměnu klínového řemene a souvisejících věcí.

Můžete koupit originál, nebo náhradu

Před koupí ojetiny je třeba počítat s tím, že k ceně auta je nutné připočíst nutné opravy menšího i většího rozsahu, kterým se zkrátka u již použitého vozu nevyhnete. Jaká bude konečná výše se dozvíte až v servisu.

Nejlepší možností je zajet do autorizované opravny dané automobilky. Ještě než přistoupíte k realizaci výměny, vyhledejte informace o tom, jak nákladné je pořízení originálních součástek oproti neoriginálním (hadice, apod.). Mnozí lidé se domnívají, že náhradní díly jsou zpravidla levnější, není to tak ovšem pokaždé. Každopádně konkrétně klínový řemen je tak stěžejní součástka, že se na ní rozhodně nevyplatí šetřit a je třeba zvolit výrobek od osvědčeného a kvalitního výrobce.

Cena výměny klínového řemenu souvisí se značkou vozidla, u něhož je třeba takovou opravu provést. Obecně se náklady pohybují v rozmezí 5 až 10 tisíc korun. V porovnání s poškozeným motorem, což může prasklý řemen zapříčinit, je to však několikanásobně nižší investice, a tak se rozhodně nevyplatí ji přehlížet.

5 komentářů u „Kdy vyměnit klínový řemen?

  • 2.9.2012 (19.54)
    Permalink

    „Obecně se náklady pohybují v rozmezí 5 až 10 tisíc korun“ …. ???

    • 10.10.2012 (10.31)
      Permalink

      Hodnota celkové opravy se ve značkových servisech takto pohybuje, nelze počítat jen samotnou cenu dílu bohužel

  • 8.3.2013 (8.40)
    Permalink

    V tomto clanku se zrejme pletou dohromady dve veci – klinovy remen (dnes casteji plochy nebo vroubkovany) a rozvodovy remen (v nekterych pripadech retez). Klinovy remen, ktery pohani pomocne agregaty, jako alternator, stoji nekolik stokorun. Pokud praskne, prestane se generovat elektrina a s autem se neda jet dal. Ale poskozeni motoru nezpusobi. Oproti tomu rozvodovy remen, ktery zajistuje spravne nacasovani otevirani ventilu v motoru a ktery je obvykle daleko hur pristupny, muze zpusobit daleko vetsi problemy, pokud praskne, nebo preskoci. Jeho vymena opravdu stoji nekolik tisic, nebo i daleko presahne deset tisic korun.

  • 4.8.2014 (22.52)
    Permalink

    art dent má pravdu…očividně vůbec nevíte, o čem v článku mluvíte :-)

  • 1.7.2016 (18.04)
    Permalink

    Tak to se mi ulevilo… bo ja tedky mela v prd alternator ale zvuky pod kapotou se ozyvaji dal a dal… toz premyslim co by to mohlo byt a napada me klinak. Kdyz prejizdim po kostkach tak to z venku rachoti a pod helfnou to vydava divne zvuky… fakt se mi z toho jezi vlasy…

Komentáře nejsou povoleny.